Etkinlik, öğretim programının kazanımlarını (öğrencinin göstermesi beklenen) gerçekleştirmeye yönelik, çevresel özellikler ile öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarının dikkate alındığı, öğrencilerin öğrenmelerinde aktif rol üstlenerek birbirleriyle ve öğretmenleriyle etkileşimde bulundukları, sonunda bilgiye ulaşarak ulaştıkları bilgiyi yapılandırdıkları bir öğrenme-öğretme sürecidir.
Matematik, türkçe, fen gibi derslerde somut etkinlikler oldukça fazla iken bilgisayar dersinde somut etkinliklerinin azlığı oldukça dikkat çekmektedir.
Bu projenin amacı bilgisayar öğretmenlerinin somut etkinliklere ihtiyaç duyması ve yeterli etkinlik bulamamasından dolayı hazırlanmıştır.
Öğrencilerin daha verimli bir ders için, ne tür etkinliklere ihtiyaç duyduğunu ve bu etkinliklere daha çok hangi konular için ihtiyaç duygunu ve materyal-etkinlik anlayışlarının neler olduğunu öğrenmek amacıyla bir anket hazırladık. Bu anket 6. ve 3. sınıfları içeren toplamda 137 kişiye uygulanmıştır.
Matematik, türkçe, fen gibi derslerde somut etkinlikler oldukça fazla iken bilgisayar dersinde somut etkinliklerinin azlığı oldukça dikkat çekmektedir.
Bu projenin amacı bilgisayar öğretmenlerinin somut etkinliklere ihtiyaç duyması ve yeterli etkinlik bulamamasından dolayı hazırlanmıştır.
Öğrencilerin daha verimli bir ders için, ne tür etkinliklere ihtiyaç duyduğunu ve bu etkinliklere daha çok hangi konular için ihtiyaç duygunu ve materyal-etkinlik anlayışlarının neler olduğunu öğrenmek amacıyla bir anket hazırladık. Bu anket 6. ve 3. sınıfları içeren toplamda 137 kişiye uygulanmıştır.
ANKET SONUCUNA GÖRE
Öğrencilere
4 sorudan oluşan bir anket uygulanmıştır.
1.soru: Kaçıncı sınıfta okuyorsunuz?
Anket yapılan öğrencilerin %36,45 oranı 3. Sınıf
öğrencilerinden oluşmaktadır. Geriye kalan %63,55 ise 6. Sınıf öğrencilerden
oluşmaktadır.
2.soru: Bilgisayar
dersleri etkinliklerinde ne tür materyaller kullanıyorsunuz?
Anket
sonuçlarına bakarsak öğrenciler sınıf ortamında genelde akıllı tahta, sunu,
defter ve bilgisayarlardan yararlanarak ders işliyorlar. Kullanılan materyaller
genelde teknolojik araçlardır.
Öğrenciler genelde bilgisayar derslerinde
etkinlikleri somut materyaller olarak görüyorlar. Bir yandan da sınıfta
oyunlaştırılmış etkinlikler yapılmasını istiyorlar. Materyal olarak
bilgisayarın bileşenleri ve akıllı tahta gibi nesneleri yazmışlar.
3.soru: Bilgisayar derslerinde anlamakta en zorlandığınız konu
nedir?
Yapılan
anket sonuçlarına bakılırsa öğrenciler programlama, temel bilgisayar becerileri
ve donanım olmak üzere üç bölümde de sorunlar yaşıyorlar.
Programlama:
·
Kodlama
·
Scracth
·
Code.org
·
Algoritma
·
Robot
·
İşletim
sistemleri
Donanım:
·
Depolama
alanları
·
Temel ana
kart bileşenleri
Temel
bilgisayar becerileri:
·
Office
·
Klavye kısa
yolları
Öğrenciler
genelde kodlamada zorlansalar da temel bilgisayar gereksinimi olan donanım ve
temel bilgilerde eksiklik çekiyorlar. Bu eksiklerini oyunlaştırılmış
etkinlikler veya animasyon halinde öğrenmek istiyorlar. Derslerin daha kolay
halde olmasını istiyorlar ve kalabalık sınıflar da öğretmeni takip etmek de
zorlanıyorlar.
4.soru: Bilgisayar derslerinde ne tür etkinlikler yapılmasını isterdiniz?
·
Görüldüğü üzere
öğrencilerin büyük çoğunluğu oyunlaştırılmış etkinlikler istemektedirler.
Oyunlardaki asıl amaç ise eğlenceli olmasıdır bu yüzden öğrencilere eğlenceli
ve öğretici oyunlaştırılmış etkinlikler tasarlamayı gerek duyuyoruz.
·
İkinci olarak ise
%15’lik kısım video izlemek vb. cevaplar vermişlerdir. Öğretmenlerde yaptığımız
ankette etkinliklerin çocuklardaki görsel hafızaların öğretiminde daha etkili
olacağını düşündükleri için öğrencilerde buna karşılık içeriklerin veya
etkinliklerin videolaştırılmasını ve daha çok video izlemek istemektedirler.
·
Scratchta ise
öğrenciler derste gördükleri ve scratchi sevdikleri için scratch ile ilgili
etkinlikler yapılmasını istemektedirler.
·
3.sınıf
öğrencilerinden elde ettiğimiz sonuçlara göre ise robot yapmak, robot kodlama,
elektronik eşyalarla robot yapımı gibi cevaplar vermişlerdir. %10’luk kısmı da
robotlaştırma adı altında ele almış bulunuyoruz
Yorumlar
Yorum Gönder