Etkinlik, öğretim programının kazanımlarını (öğrencinin göstermesi beklenen) gerçekleştirmeye yönelik, çevresel özellikler ile öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarının dikkate alındığı, öğrencilerin öğrenmelerinde aktif rol üstlenerek birbirleriyle ve öğretmenleriyle etkileşimde bulundukları, sonunda bilgiye ulaşarak ulaştıkları bilgiyi yapılandırdıkları bir öğrenme-öğretme sürecidir.
    Matematik, türkçe, fen gibi derslerde somut etkinlikler oldukça fazla iken bilgisayar dersinde somut etkinliklerinin azlığı oldukça dikkat çekmektedir.
   Bu projenin amacı bilgisayar öğretmenlerinin somut etkinliklere ihtiyaç duyması ve yeterli etkinlik bulamamasından dolayı hazırlanmıştır.
    Öğrencilerin daha verimli bir ders için,  ne tür etkinliklere ihtiyaç duyduğunu ve bu etkinliklere daha çok hangi konular için ihtiyaç duygunu ve materyal-etkinlik anlayışlarının neler olduğunu öğrenmek amacıyla bir anket hazırladık. Bu anket 6. ve 3. sınıfları içeren toplamda 137 kişiye uygulanmıştır.
ANKET SONUCUNA GÖRE

                Öğrencilere 4 sorudan oluşan bir anket uygulanmıştır.
1.soru: Kaçıncı sınıfta okuyorsunuz?
Anket yapılan öğrencilerin %36,45 oranı 3. Sınıf öğrencilerinden oluşmaktadır. Geriye kalan %63,55 ise 6. Sınıf öğrencilerden oluşmaktadır.
        

2.soru: Bilgisayar dersleri etkinliklerinde ne tür materyaller kullanıyorsunuz?




Anket sonuçlarına bakarsak öğrenciler sınıf ortamında genelde akıllı tahta, sunu, defter ve bilgisayarlardan yararlanarak ders işliyorlar. Kullanılan materyaller genelde teknolojik araçlardır.
       Öğrenciler genelde bilgisayar derslerinde etkinlikleri somut materyaller olarak görüyorlar. Bir yandan da sınıfta oyunlaştırılmış etkinlikler yapılmasını istiyorlar. Materyal olarak bilgisayarın bileşenleri ve akıllı tahta gibi nesneleri yazmışlar.
3.soru: Bilgisayar derslerinde anlamakta en zorlandığınız konu nedir?
            Yapılan anket sonuçlarına bakılırsa öğrenciler programlama, temel bilgisayar becerileri ve donanım olmak üzere üç bölümde de sorunlar yaşıyorlar.
Programlama:
·         Kodlama
·         Scracth
·         Code.org
·         Algoritma
·         Robot
·         İşletim sistemleri
Donanım:
·         Depolama alanları
·         Temel ana kart bileşenleri
Temel bilgisayar becerileri:
·         Office
·         Klavye kısa yolları

      Öğrenciler genelde kodlamada zorlansalar da temel bilgisayar gereksinimi olan donanım ve temel bilgilerde eksiklik çekiyorlar. Bu eksiklerini oyunlaştırılmış etkinlikler veya animasyon halinde öğrenmek istiyorlar. Derslerin daha kolay halde olmasını istiyorlar ve kalabalık sınıflar da öğretmeni takip etmek de zorlanıyorlar.
4.soru: Bilgisayar derslerinde ne tür etkinlikler yapılmasını isterdiniz?

·         Görüldüğü üzere öğrencilerin büyük çoğunluğu oyunlaştırılmış etkinlikler istemektedirler. Oyunlardaki asıl amaç ise eğlenceli olmasıdır bu yüzden öğrencilere eğlenceli ve öğretici oyunlaştırılmış etkinlikler tasarlamayı gerek duyuyoruz.
·         İkinci olarak ise %15’lik kısım video izlemek vb. cevaplar vermişlerdir. Öğretmenlerde yaptığımız ankette etkinliklerin çocuklardaki görsel hafızaların öğretiminde daha etkili olacağını düşündükleri için öğrencilerde buna karşılık içeriklerin veya etkinliklerin videolaştırılmasını ve daha çok video izlemek istemektedirler.
·         Scratchta ise öğrenciler derste gördükleri ve scratchi sevdikleri için scratch ile ilgili etkinlikler yapılmasını istemektedirler.
·         3.sınıf öğrencilerinden elde ettiğimiz sonuçlara göre ise robot yapmak, robot kodlama, elektronik eşyalarla robot yapımı gibi cevaplar vermişlerdir. %10’luk kısmı da robotlaştırma adı altında ele almış bulunuyoruz

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İç ve dış donanım birimleri oyunu

Akış Şemaları Oyunu

Şişe Çevirmece ile Kısayol Tuşları Oyunu