Akış Şemaları Oyunu Oyunun amacı : Eğlenceli bir şekilde öğrencilerin algoritma becerilerini geliştirmek. 1- Algoritma Geliştirme ve Bilgi- İşlemsel Düşünme Becerileri Öğrencilerin en çok zorlandıkları konulardan birinin de “scratch “olduğunu anket sonuçlarından elde ettiğimiz verilere göre görmüş bulunuyoruz. Bu yüzden öğrencilerin algoritma becerilerini geliştirmek adına öğretmenlere sunabileceğimiz birkaç etkinlikten birincisi aşağıdaki gibidir. Akış şemaları algoritmamızın adımlarını tanımlamak için kullanılır. Bu yüzden scratch ile akış şemasındaki algoritmik adımları birleştirmek öğrencinin daha iyi öğrenmesini sağlayabilir. 7 tane şema vardır. Bunlar elips, dikdörtgen, paralelkenar, eşkenar dörtgen, dalgalı dörtgen, altıgen ve oklardan oluşmaktadır. Akış şemalarının sembolleri ise aşağıdaki gibidir: Elips: Akışı Başlatır ve bitirir. başlangıcında ve bitişinde bu sembolü kullanırız. Dikdörtgen: Dikdörtgen, Algori...
Yorumlar
Yorum Gönder